FANDOM

Wielka Wojna - wojna domowa pomiędzy Autobotami, a Deceptikonami mająca miejsce na Cybertronie.

Historia

Geneza

Początkowo na planecie Cybertron panował pokój i sprawiedliwość. Taki ciąg wydarzeń zaburzył jednak Megatron. Założył on frakcję Deceptikonów i doprowadził do wybuchu wojny ze szlachetnymi Autobotami.

Przebieg

Transformers-6-Cybertron-700x300

Cybertron w czasie Wielkiej Wojny

W momencie wybuchu wojny nadzieją na zwycięstwo jednej ze stron stała się Wszechiskra - źródło Energonu, mogące wytworzyć nawet nowe boty. Niestety, gdy wybuchła wojna Wszechiskra zaginęła w otchłani kosmosu. Przez kolejne lata stała się obiektem poszukiwań zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów. Drugą technologią mogącą zapewnić to zwycięstwo były Filary Mostu Kosmicznego.

W czasie wojny dowództwo nad Autobotami objął Sentinel Prime. Liderem Deceptikonów został zaś Megatron. Przez kolejne wiele lat na Cybertronie toczyła się wojna. Nie są znane dokładne fakty z niej.

Ark4-0

Arka ścigana przez myśliwce Deceptikonów

W ostatnich dniach Wielkiej Wojny Sentinel Prime widział, że przegra. W zaistniałej sytuacji zawarł pakt z Megatronem. Później wraz z Filarami Mostu Kosmicznego odleciał stakiem Autobotów, Arką. Miał się niebawem spotkać z Megatronem. Statek został jednak postrzelony przez nieświadome paktu Deceptikony i zaginął. Po latach dryfowania w kosmosie rozbił się na ziemskim Księżycu.

Po odlocie Arki miała miejsce decydująca bitwa, w której dowódcą Autobotów był Optimus Prime. Niestety, mimo wszelkiej strategii, Optimus przegrał bitwę.

Kontynuacja

Po ostatniej bitwie na Cybertronie walki przeniosły się w przestrzeń kosmiczną, gdzie Autoboty i Deceptikony brały udział w wyścigu o Wszechiskrę.

Skutki

  • znanym skutkiem Wielkiej Wojny było wyniszczenie Cybertronu