FANDOM

Transformery - rasa mechanicznej obcej formy życia, pochodząca z planety Cybertron. Dość zróżnicowana i różnorodna, odznaczała się charakterystyczną cechą - zdolnością do zmieniania kształtu.

Strona jest w trakcie budowy. Prosimy o nie wprowadzanie zmian.

Opis

Transformersi byli zdolną mechaniczną rasą. Byli oni istotami żywymi. Na Ziemi potrafiły tworzyć swoje alt-mody(postacie ziemskie), w które w każdej chwili mogli się zamienić. Nie potrzebowali oni do życia powietrza, niezbędny zaś był im do tego Energon - kosmiczna energia elektrochemiczna pełniąca funkcję siły życiowej oraz paliwa i źródła zasilania dla rasy Cybertronian.

Transformersi potrafili też odtwarzać hologramy(mniej więcej jak hologramy w Gwiezdnych Wojnach)(co robił niechcący Bumblebee w 1987 r.), a także potrafili wywołać złudzenie optyczne, by wszystko wyglądało, jakby działo się to naprawdę(co zrobił Optimus Prime w 2007 r., by opowiedzieć Samowi i Mikaeli historię Cybertronu).

Historia

Geneza

Pierwszym Transformerem był prawdopodobnie robot wielkości planety, Unicron - pradawny wróg Cybertronu. Powstał najprawdopodobniej za sprawą Wszechiskry lub stworzyli go Twórcy. Ten wielki bot został pokonany i uśpiony prawdopodobnie 4,5 mld lat temu i przybrał postać planety. Najpewniej tak powstała Ziemia.

Zwykłe Transformery powstały w bliżej nieokreślonej przeszłości. Cybertronianie zostali stworzeni za pomocą Wszechiskry. Wyładowania Kości padające na metaliczną powierzchnię planety zrodziły mechaniczne organizmy. Pierwszymi z nich było Siedmiu Prime'ów oraz ich grupa. Z czasem zaczęły powstawać kolejne Transformery mieszkające na planecie Cybertron.

Przybycie siedmiu Prime' ów na Ziemię

7P

Siedmiu Prime' ów - pierwsi Transformersi w wizji Sama Witwicky' ego

Pierwszych siedmiu Prime' ów nie chcąc nadużywać Wszechiskry budowali Żniwarze Słońc i z ich pomocą wysysały energię niezbędną do pozyskania Energonu(jednak nie odbierali słońc zamieszkanym planetom). 17 tys. lat p.n.e. pierwszych siedmiu Prime' ów przybyło na Ziemię, gdzie zbudowali Żniwarz Słońc i planowali pozyskać energię ze Słońca. Gdy jednak zauważyli, że na tej planecie jest życie sześciu Prime' ów z tego zrezygnowało. Siódmy Prime zwany Upadłym nie zrezygnował jednak z tego planu. W zaistniałej sytuacji doszło do bitwy o Matrycę Przywództwa(artefakt niezbędny do użycia Żniwarza). Jako, że sześciu Prime' ów przegrywało postanowili oni przenieść Żniwarz Słońc na pustynię(tereny późniejszego Egiptu), zaś Matrycę ukryli w swoim grobowcu, stworzonym z własnych ciał. Upadły, który nie wiedział, gdzie jest Żniwarz, odleciał z Ziemi

Życie na Cybertronie

Początkowo na Cybertronie panował pokój i sprawiedliwość między Transformersami.

Wielka wojna

Transformers-6-Cybertron-700x300

Wojna domowa między Transformersami na Cybertronie

Z czasem jeden z Transformesów, Megatron, zaczął coraz bardziej pragnąć władzy. Zaczął siać tyranię. Założył też nową frakcję - Deceptikony. Swoimi działaniami doprowadził do wybuchu Wielkiej Wojny na Cybertronie między szlachetnymi Autobotami i bezwzględnymi Deceptikonami. Wówczas Transformersi poszukiwali zaginionej Wszechiskry - broni będącej nadzieją na zwycięstwo jednej ze stron. Pod koniec Wielkiej Wojny dowódca Autobotów, Sentinel Prime zawarł pakt z Megatronem, po czym odleciał statkiem Arka, który został rozstrzelony przez nieświadome paktu Deceptikony.

Wyścig o Wszechiskrę

W czasie wojny na Cybertronie oraz później, gdy walki przeniosły się w kosmos Transformersi - zarówno Autoboty, jak i Deceptikony - brały udział w wyścigu o Wszechiskrę. W jego wyniku Transformersi trafili na Ziemię oraz na Marsa. Na Ziemi w 2007 r. Wszechiskra została zniszczona.

Przybycie na Ziemię w średniowieczu

400px-TLK Dragonstorm flight view

Dragonstorm - połączona forma Rycerzy Cybertronu

Transformersi przybyli też na Ziemię w średniowieczu prawdopodobnie w poszukiwaniu Wszechiskry lub w celu zabicia Unicrona. Przekazali oni przekazali Merlinowi cybertroniańską włócznię, w wyniku czego Merlin mógł kierować smokiem złożonym z 12 Rycerzy Cybertronu, co doprowadziło do zwycięstwa Brytyjczyków nad Sasami. Po śmierci Merlina pochowano go wraz z włócznią, a 12 Rycerzy złączyło się, by ochraniać włóczni. Rycerze Cybertronu już wtedy wiedzieli, kiedy rozpocznie się koniec(w 2017 r.) polegający na tym, że na Ziemię przybędzie szalona bogini Quintessa, która zniszczy Ziemię, by odbudować Cybertron.

Powroty Transformersów na Ziemię

Przez kolejne lata od czasów średniowiecza Transformersi notorycznie powracali na Ziemię właśnie w poszukiwaniu włóczni. Prawdopodobnie był też drugi powód, jakim były próby odnalezienia zaginionej Wszechiskry. Taki ciąg wydarzeń miał miejsce do czasów współczesnych. Przybysze z Cybertronu potajemnie kształtowali naszą historię. Trzecim powodem, dla jakiego Transformersi nieustannie powracali na Ziemię było poszukiwanie zaginionego Żniwarza Słońc na polecenie Upadłego.

Misja Archibalda Witwicky' ego

W 1987 r. na szelf arktyczny przybył kpt. Archibald Witwicky jako jeden z pierwszych badaczy kręgu polarnego. Gdy lód załamał się pod nogami kapitana wpadł on do podziemnej jaskini, gdzie odkrył zamrożonego przedstawiciela Transformesów - przywódcę Deceptikonów Megatrona.

II wojna światowa

Transformersi m.in: B-127 i Hot Rod walczyli też w czasach II wojny światowej. Autoboty walczyły tam przeciwko złowrogim nazistom. B-127 pomagał Diabelskiej Brygadzie, co przesądziło o losach wojny.

Rozbicie na Księżycu

Po II wojnie światowej na ziemskim Księżycu rozbił się statek z Transformersami - Arka. Stało się to przyczyną misji Apollo 11.

1987

W 1987 r. na Ziemię powrócił B-127, który opuścił Ziemię po II wojnie światowej(prawdopodobnie w celu poszukiwania Autobotów). Wtedy na tę planetę przybył też Blitzwing(który szybko zginął oraz Shatter i Dropkick, których B127/Bumblebee pokonał dopiero później. Bumblebee przebywał na Ziemi na rozkaz Optimusa Prime' a, który chciał tam założyć tajną bazę Autobotów(prawdopodobnie wybrał tę planetę, bo namierzył tam Wszechiskrę).

2007-2017

Movie MissionCityBattle1

Walki Transformersów na Ziemi

W 2007 r. na Ziemię przybył Optimus Prime wraz ze swoimi Autobotami. Na planecie tej byli już Deceptikoni poszukujący Wszechiskry. W wyniku poszukiwań rozegrała się bitwa w Mission City, w czasie której zginął rozmrożony wcześniej Megatron poprzez energię w Wszechiskry, którą w jego pierś wbił Sam Witwicky niszcząc przy tym Sześcian. Przez kolejne 2 lata Autoboty wyłapywali i niszczyli niedobitki Deceptikonów. W 2009 r. Upadły odnalazł Żniwarz Słońc i ponownie próbował go aktywować, został jednak w porę zabity przez Optimusa, który wcześniej sam zginął z rąk Megatrona, lecz został wskrzeszony przez Sama Witwicky' ego za pomocą Matrycy Przywództwa. W 2011 r. Megatron i Sentinel Prime, którego zdrady nieświadomy Optimus wybudził ze śpiączki, próbowali odbudować Cybertron sprowadzając go do atmosfery ziemskiej wykorzystując obecny tam Energon. W ten sposób chcieli zrobić ludzi niewolników. Na szczęście to się nie udało dzięki działaniom Autobotów.

570d312dbb09a-mk wiek zagłady

Transformersi na Ziemi po bitwie o HongKong

Po bitwie o Chicago Transformersi zaczęli być na Ziemi prześladowani przez ludzi. Powstała organizacja Cmentarny Wiatr, która ich tropiła. Współpracowała z nią firma KSI, która z ciał zabitych Transformersów tworzyła nowe Transformersy podległe ludziom będące zwykłymi maszynami. Tak ludzie stworzyli Galvatrona, który był dalszym wcieleniem Megatrona. Niebawem w 2014 r. rozegrała się bitwa o HongKong, gdzie walczyli Autoboty i Deceptikony o Ziarno - broń mogącą zamieniać życie biologiczne w życie mechaniczne.

Niebawem Optimus Prime opuścił Ziemię w poszukiwaniu swoich Twórców, zaś na planecie tej pozostało jeszcze wielu Transformersów. Ludzie wówczas nadal ich tropili m.in: nowo powstała organizacja TRF. W 2017 r. Quintessa próbowała zniszczyć Ziemię, by odbudować Cybertron. Wówczas rozegrała się bitwa przy Stonehenge i na Cybertronie, który przyleciał na Ziemię, w której walczyli Transfomersi. Wielu z nich po bitwie poleciało na Cybertron, praktycznie pozostając na Ziemi(Cybertron zetknął się z Ziemią) W tym też roku przebudzać zaczął się Unicron, choć nie zdążył się całkowicie wybudzić.

Anatomia

Typy

Pierwotne:

  • Cybertronianie - właściwi przedstawiciele swojego gatunku, zrodzeni na Cybertronie, posiadający własne Iskry, mający dość podobny wygląd (np. Optimus Prime, Megatron, Bumblebee, Barricade itp.)
  • Cyberfauna - "zwierzęcy" mieszkańcy Cybertronu, mający podobne właściwości do Cybertronian, lecz zwierzęcy wygląd i mentalność (np. Scorponok, Ravage, Laserbeak, Insection itp.)\
  • kosmiczne - roboty wielkości całej planety. Jedynym znanym takim botem jest Unicron.

Wtórne:

  • Protoformy bojowe - istoty stworzone do celów militarnych przy pomocy metody porównywalnej do klonowania
  • Drony - istoty stworzone przez Cybertronian metodą fabryczną ("roboty zbudowane przez roboty"), bardzo zróżnicowane pod względem wielkości i kształtu (np. Constructicony, Frenzy, Alice, Brains itp.)

Inne:

  • Spark-boty - na wpół zwierzęce istoty powstałe z ziemskich urządzeń ożywionych wyładowaniami Wszechiskry

Nacje i odmiany

  • Pionierzy - pierwsi przedstawiciele swojej rasy, ich przykładem może być Siedmiu Prime'ów
  • Dreads - podgatunek prymitywnych robotów o zwierzęcych cechach

Ciekawostki

  • rasą podobną do Transformersów są Exformery.
  • niewykluczone, że Transformersy były nieśmiertelne(nie mogły umrzeć śmiercią naturalną), lecz nie jest to pewne.
  • istnienie kosmitów na Ziemi było tajemnicą rządową, aż do 2011 r.(bitwa o Chicago, kiedy wszystko się wydało). Mimo to były osoby, przed którymi rząd nie zdołał ukryć prawdy m.in: sir Edmund Burton, Charlie Watson, Otis Watson, Sally Watson, Ron, Memo, Sam Witwicky, Mikaela Banes, William Lennox, Robert Epps, Maggie Madsen, John Keller, Leo Spitz, Carly Spencer. Prawdę zgodnie z planami rządu znali m.in: Tom Bachanek, Seymour Simmons, Neil Armstrong, Buzz Aldrin, Charlotte Mearing, niektórzy wojskowi, prezydent Stanów Zjednoczonych.