FANDOM

Transformers: Ostatni rycerz – film będący piątym filmem z filmowego uniwersum Transformers. Swoją premierą miał 21 czerwca 2017 roku.

Obsada

Fabuła

W piątej części Transformersów roboty nadal przylatują na naszą planetę. Ludzie wypowiadają im wojnę i tworzą jednostkę -TRF- powołaną do zabijania transformerów. Wszystkim tym działaniom sprzeciwa się Cade Yeager, bohater poprzedniej części. Wraz ze swoimi młodymi podopiecznymi ratuje Transformery na wygnaniu. Pomagają mu mi.n.: Bumblebee. Lecz ciągle ma na ogonie TRF. Tymczasem Optimus Prime zostaje omamiony przez należącą do enigmatycznej rasy Twórców Quintessę, która pragnie zdobyć kosmiczną włócznię podarowaną ludziom w średniowieczu. Bohaterowie także się o niej dowiadują od pewnego hrabiego, ostatniego członka zakonu Witwiccan. organizacji przez wieki wspierającej Transformerów. Niebawem okazuje się, że profesorka Oxfordu, Vivian Wembley jest ostatnim członkiem rodu Witwiccan. Planeta Cybertron, wraz z Optimusem, zbliża się powoli w kierunku Ziemi.Bohaterowie za wskazówkami hrabiego płyną do świątyni w której jest włócznia. Kiedy walczą ze strażnikami przybywa omamiony Optimus Prime i zabiera włócznią. Niebawem dochodzi do ostatecznej bitwy, podczas której z pomocą włóczni Quintessa próbuje zniszczyć Ziemię, by odbudować Cybertron.

Ciekawostki

  • Film kręcono w Alnwick, Bamburgh, Rievaulx, Newcastle upon Tyne, Woodstocku, Gosport, Kielder, Oksfordzie, Fareham, Farnham i na równinie Salisbury (Anglia, Wielka Brytania), a także w Peorii, Glendale (Arizona, USA), Pontiac (Michigan, USA), Los Angeles, San Diego (Kalifornia, USA), Ballymoney (Irlandia Północna, Wielka Brytania), na wyspie Skye (Szkocja, Wielka Brytania) oraz skale Trolltunga (Norwegia). 
  • Część filmu została nakręcona przy Stonehenge. Michael Bay poprosił o wystrzelenie eksplozji w tym miejscu, ale mu odmówiono, więc specjalnie skonstruował w tym celu podobny obiekt.
  • pies, który grał w filmie z Anthonym Hopkinsem to 6-letnia(w czasie kręcenia filmu) Freya chora na epilepsję. Michael Bay znalazł o niej wzmiankę w artykule The Mirror(Freya od urodzenia błąkała się po schroniskach) i postanowił dać jej szansę na znalezienie domu. Obiecał, że jeśli mimo to nie uda się znaleźć Freyi domu, pies zamieszka z nim i jego dwójką psów. Tak się jednak nie stało. Freya znalazła właściciela, Raya Collinsa i już u boku Raya kręciła swoje sceny w filmie. Obecna była też na oficjalnej premierze filmu.
  • film został określony zarówno przez fanów, jak i krytyków jako porażka. Zarobił najmniej z głównej serii Transformers.
  • film, który okazał się totalną porażką finansową miał być furtką do wielu innych prequeli, spin-offów i crossoverów. Ze względu na ową porażkę zaniechano tych planów i nie powstała nawet kontynuacja.
  • jest to ostatnia odsłona Michaela Baya z uniwersum Transformers. Reżyser zapowiadał przed premierą, że wraca do Transformers po raz ostatni, jednak powtarzał to od premiery Dark of the Moon, przez Wiek zagłady, więc nikt nie brał tych słów na poważnie.
  • w filmie pojawia się Unicron.

Filmy

TRANSFORMERS 5- The Last Knight Trailer (2017)

Trailer