FANDOM

FighterCraft

Myśliwiec szturmowy typu Fighter-craft - typ niewielkich jednostek bojowych wchodzących w skład armii Deceptikonów. Miały postać niewielkich statków kosmicznych przystosowanych do działań w atmosferze. Występował w trzech wariantach różniących się wielkością i uzbrojeniem, pilotowany był przez Protoformy bojowe. Mogły być również sterowane przez autopilota.

Charakterystyka

Myśliwce typu Fighter-craft były małymi, szybkimi i wyjątkowo zwrotnymi statkami o dużych możliwościach mobilnych. Za statek-matkę służyła im inna duża jednostka, Lotniskowiec desantowy. Do obsługi ich wystarczył jeden pilot, zaś statek mógł podczas postoju przylegać do pionowych powierzchni niczym owad na ścianie. Statki tego typu wyposażone były zazwyczaj w działo maszynowe oraz armatkę biodestrukcyjną, szczególnie niebezpieczną dla ludzi.

Występowały trzy warianty myśliwca, różniące się kształtem, wielkością i uzbrojeniem:

  • Typ mały

Posiadał dwa małe, ruchome silniki w tylnej części oraz niewielkie skrzydła. Niewielka kabina wyposażona była w pojedyncze działko maszynowe.

  • Typ średni

Podobny do wersji małej, posiadał jednak większą kabinę oraz ruchome moduły silników, dzięki którym mógł częściowo transformować swój kształt podczas nagłych zwrotów. Posiadał działo maszynowe oraz działko biodestrukcyjne. Właśnie ten model ukradł Deceptikonom Bumblebee.

  • Typ duży

Największy model, o stosunkowo krótkim i nieco zaokrąglonym kształcie. Posiadał sześć małych, nieruchomych silników oraz nieruchome stanowiska ogniowe.

Historia

Początki

Na początku przed przybyciem na Ziemię myśliwce szturmowe były prawdopodobnie wykorzystywane przez Deceptikonów do śledzenia Autobotów.

Transformers: Wiek zagłady

Flota Deceptikonów składała się w dużej mierze właśnie z myśliwców tego typu oraz kilku dużych statków-matek. Myśliwce posłużyły do sterroryzowania ludności cywilnej i patrolowania przestrzeni powietrznej. Jeden z nich został skradziony przez Autoboty i wykorzystany do przedarcia się do strefy oblężenia. W trakcie bitwy większość z nich została zniszczona, reszta wpadła w ręce ludzi.

Po zdradzeniu Autobotów, Cmentarny Wiatr wykorzystał technologię Deceptikonów do badań i przekazał kilka myśliwców w ręce Lockdowna. Ten użył ich do pościgu za Autobotami, które włamały się do jego statku.