FANDOM

Laserbeak - drapieżny ptak z Cybertronu na usługach Deceptikonów, podwładny Soundwave'a. Wykorzystywany był do realizacji planu Drugiej Inwazji na Ziemię, miał swój specjalny udział przy szantażowaniu pracowników NASA.

Charakterystyka

Laserbeak był cybertrońskim zwierzęciem przypominającym drapieżnego ptaka - orła, sokoła lub sępa. Miał smukłą i opływową sylwetkę, długą szyję, ogon oraz zaopatrzone w szpony stopy. Jego głowa posiadała parę wyłupiastych, czerwonych ślepi oraz mocny dziób. Rozpiętość jego skrzydeł wynosiła około 2,5 metra. Zbudowane były one z cienkich, metalowych piór oraz posiadały po jednym wirniku wspomagającym utrzymanie się w powietrzu. Dodatkowo, każde skrzydło posiadało pojedynczy pazur, co nasuwało skojarzenie ze skrzydłem nietoperza.

Deceptikon ten świetnie latał, miał również doskonały węch i wzrok. Niezwykłą cechą Laserbeaka były zaawansowane zdolności kamuflażu - potrafił on błyskawicznie przybrać dowolny alt-mode o zbliżonej masie. Zmieniał się w telewizor plazmowy, kserokopiarkę, ekran od komputera, czy nawet różowego humanoidalnego robota (by zdobyć zaufanie dziecka jednej z ofiar). Jego główną bronią były dwa karabinki maszynowe wysuwane ze skrzydeł oraz dziób i szpony.

Zaskakujący był poziom inteligencji tego zwierzęcia - w przeciwieństwie do Ravage'a czy Scorponoka, Laserbeak posiadał złożoną inteligencję oraz zdolność logicznego myślenia i potrafił posługiwać się ludzką mową. Cechy te sprawiały, że nawet Megatron doceniał przydatność latającego pupila swojego porucznika.

Historia

Początki

Laserbeak był jedną z mechanicznych istot pochodzących z planety Cybertron. Już tam był prawdopodobnie jednym z ulubionych pupili Soundwave'a, wysyłanym przez swojego pana na najważniejsze misje. Jego umiejętność mówienia, cichego lotu oraz błyskawicznej kamuflacji i działąnia czyniły z niego wyśmienitego szpiega i zabójcę.

Transformers: Dark of the Moon

640px-Dotm-soundwave&laserbeak-film-africa

Soundwave ze swoim sokołem

Najważniejszym zadaniem sępa było odnalezienie pracowników NASA związanych z Programem Księżycowym. Laserbeak miał ich szantażować, by sabotowali finansowo kolejne wyprawy na Księżyc i nie dopuścili do fotografowania jego ciemnej strony. Tak postąpił m.in: z Jerrym Wangiem, który musiał sfałszować dla niego mapę. Podobne działania podjął również z ojcem Dylana Goulda. Dzięki temu Deceptikony miały możliwość ukrycia tam w tajemnicy swojej floty. Laserbeak często składał niezapowiedziane wizyty swoim "klientom", zaś najbardziej niewygodnych z nich po prostu zabijał.

Laserbeak dokonał morderstwa ukraińskiego oficera w Czarnobylu, Alexi Voskhoda. Prawdopodobnie to on zainicjował również atak Shockwave'a i Drillera na oddział NEST.

Następnie ptak przybył do Waszyngtonu, do siedziby firmy, w której pracował Sam Witwicky, gdzie ukrywał się pod postacią komputera i kserokopiarki. Po zabiciu Wanga zdemolował biuro i zbiegł. Po rozpoczęciu inwazji miał za zadanie pilnować porwanej Carly Spencer w apartamencie wieżowca w oblężonym Chicago. Tam odnalazł ją jej chłopak, który wraz z Bumblebee dotarł na miejsce przejętym myśliwcem Deceptikonów. Gdy sęp zaatakował Sama, ten przyłożył jego łeb do lufy działka maszynowego, zaś siedzący za sterami Bumblebee oddał strzał, odrywając ptakowi głowę.