FANDOM

Knights-temenos

Knights Temenos - starożytny statek kosmiczny będący własnością galaktycznego łowcy nagród Lockdowna.

Charakterystyka

Był to dość duży okręt zbudowany na owalnym planie. Jego pełną długość można oszacować na około jednego kilometra. Kadłub był owalny i lekko spłaszczony, z jego boków wyrastało pięć ruchomych modułów o spiczastym i lekko zakrzywionym kształcie. Mogły one zmieniać swój układ w zależności od trybu lotu. W przedniej części znajdował się kokpit, gdzie na mostku kapitańskim zainstalowany był tron Lockdowna.

800px-Lockdown and his mercenaries TF4

Statek napędzany był za pomocą wielkiej turbiny w dolnej części. W skład wyposażenia okrętu wchodziło wiele przemyślnych technologii, dodanych przez kapitana na użytek wykonywanego przez siebie fachu. We wnętrzu jednostki znajdowało się wiele pomieszczeń, z czego na szczególną uwagę zasługują lochy. Lockdown przemienił je w prywatne więzienie, gdzie przetrzymywał "kolekcję" najniebezpieczniejszych schwytanych przez siebie stworzeń. W specjalnej "rycerskiej" komnacie trzymał pięć żywych Dinobotów. W innych pomieszczeniach znajdowała się zbrojownia i lochy dla jeńców.

Główną i najbardziej destruktywną bronią statku był wielki elektromagnes, za pomocą którego Lockdown zdemolował HongKong. Prócz tego statek posiadał eskadrę deceptikońskich myśliwców szturmowych, odkupionych od ludzi z pobojowiska w Chicago. Lockdown trzymał też na pokładzie watahę psów gończych i Dronów.

Wyposażenie

  • lądownik
  • eskadra myśliwców
  • kotwica
  • elektromagnes
  • wataha Steeljawów
  • pomieszczenia więzienne
  • zbrojownia
  • pomieszczenia przemysłowe
  • drony
  • silnik na czarną materię

Historia

Początki

Knights Temenos zostało skonstruowane na Cybertronie w czasach starożytnych i pełniło funkcję nie tylko statku, ale i świątyni. Należał wtedy do grupy Rycerzy Cybertronu. mających badać kosmos W pewnym momencie swojego życia Lockdown zdobył statek w bliżej nieznanych okolicznościach(prawdopodobnie go ukradł) a następnie sprofanował sanktuarium i przemienił je na swoją mobilną kwaterę łowiecką.

Lockdown używał statku, by przemierzać Wszechświat i odnajdywać niewolników. Tak schwytał Dinoboty, które uwięził w odrębnym statku wchodzącym w skład Temenos Knight.

Transformers: Wiek zagłady

W 2014 r. Lockdown przyleciał tym statkiem na Ziemię w celu odnalezienie i zaprowadzenia do Twórców Optimusa Prime' a. Latał on statkiem po całej planecie. Gdy schwytał Prime' a i uwięził go na statku odleciał. Nie wiedział, że Prime' owi z pomocą Autobotów udało się uciec. Gdy się o tym zorientował Lockdown powrócił swoim statkiem na Ziemię. Tam statek wciągał wszystko, co metalowe w HongKongu. Później Lockdown opuścił statek i zginął w pojedynku z Prime' em.

Po bitwie o HongKong statek dostał się w ręce Autobotów.

Transformers: Ostatni Rycerz

W 2017 r. statek został wykorzystany, by przewieźć Autoboty ze Stanów Zjednoczonych do Anglii na bitwę przy Stonehenge/na Cybertronie. Był wykorzystywany w walce.

Znani więźniowie

Ciekawostki

  • to właśnie na tym statku w 2014 r. Cade Yeager znalazł kosmiczną broń, która mimo iż kształtem przypominała miecz mogła strzelać.