FANDOM

Lockdown

Lockdown - typowy przedstawiciel rasy

Exformery - rasa pozaziemskich mechanicznych istot. Od Transformerów różnią się przede wszystkim tym, że nie zostały stworzone na Cybertronie, lecz poza nim. Pod względem wyglądu, anatomii i funkcjonowania są do Transformerów bardzo podobne. Najsłynniejszymi z nich byli łowca nagród Lockdown i jego załoga.

Charakterystyka

Exformery są rasą, którą w zasadzie można by zaklasyfikować jako Transformery, gdyby nie ich nie-cybertrońskie pochodzenie. Powstały one w podobnym czasie do Transformerów, prawdopodobnie nieco wcześniej, gdy Twórcy prowadzili swoje eksperymenty z ożywianiem materii. Prawdopodobnie oni również zostali stworzeni za pomocą Wszechiskry. Należy zaznaczyć, iż nazwa "Exformery" nie jest oficjalną nazwą tej nacji robotów i została nadana na użytek ich opisywania.

Istoty te miały smukły i szczupły, humanoidalny kształt. Ich sylwetka była pełna i proporcjonalna, pozbawiona zbędnych elementów. Wzrost wynosił około 8-10 metrów. Na ich piersiach nie widać było iskier - możliwe, że ich nie posiadali lub były przykryte zbroją. Na klatkach piersiowych i ramionach posiadali kolorowe światła.

Exformery posiadały zdolność transformacji w takim samym stopniu, co mieszkańcy Cybertronu.

Historia

Początki

Exformery zostały powołane do życia prawdopodobnie przez enigmatyczną rasę Twórców. Nie wiadomo z jakiej pochodzą planety i nieznana jest ich ogólna historia.

Transformers: Wiek zagłady

W 2014 r. jeden z Exformerów, łowca nagród Lockdown został wysłany przez Twóców na Ziemię w celu odnalezienia, schwytania i przywiezienia do nich Optimusa Prime' a. Misja ta mu się nie powiodła, albowiem Prime go zabił w pojedynku.

Dalsze losy

Dalsze losy Exformerów pozostają nieznane.