FANDOM

Energon

Pokonany Upadły krwawiący Energonem

Energon - kosmiczna energia elektrochemiczna pełniąca funkcję siły życiowej oraz paliwa i źródła zasilania dla rasy Cybertronian.

Charakterystyka

Energon stanowi trudną do opisania formę energii zdolnej przybrać stan ciekły, krystaliczny lub gazowy. Dla Transformerów stanowi ona główne źródło siły życiowej oraz występuje w ich ciałach w sposób przypominający nieco ludzki krwiobieg. Jako paliwo daje robotowi energię i sprawność fizyczną, jego niedobór powoduje zajście w stan dezaktywacji.

Energon może być wykorzystywany również do produkcji Protoform bojowych i Dronów, jako paliwo statków kosmicznych, jako zasilacz do wszelkiego rodzaju broni i technologii.
ChicagoBattle

Słup Energonu w centrum Chicago

Pierwotnym nośnikiem Energonu była Wszechiskra, jednak jej eksploatowanie nie było niewyczerpane. Grupy pierwszych Transformersów (tzw. Pionierów) nie chciały jej nadużywać, dlatego zaczęli oni budować Żniwarze Słońc - maszyny pozwalające na wyssanie energii z gwiazd, niszcząc je przy tym, by pozyskać Energon. W poszukiwaniach Enegronu, pionierzy m.in: pierwszych siedmiu Prime' ów przemiezrało Wszechświat. 17 000 lat p.n.e. dotarli oni na Ziemię, gdzie chcieli zniszczyć Słońce dla pozyskania Energonu. Zrezygnowali jednak z tego planu, albowiem zauważyli że na Ziemi pojawili się ludzie pierwotni(miał miejsce bunt Upadłego, który i tak chciał uruchomić maszynę, ale został powstrzymany). Próbę tę Upadły powtórzył 19 tys. lat później, został jednak zabity przez Optimusa Prime' a w ostatniej chwili. Później na Ziemi znajdowały się wykrywacze Energonu, które strzegły miast. Deceptikony próbowały w 2011 r. wykorzystać Energon na Ziemi, by odbudować swoja planetę. W 2017 r. Quintessa wysysała Energon, która również chciała odbudować Cybertron niszcząc przy tym Ziemię.