FANDOM

Cybertron - obca planeta położona w bliżej niezidentyfikowanej części kosmosu, ojczyzna Cybertronian i główne skupisko tej rasy. Od tysiącleci wyniszczona wojną, została opuszczona, zaś nadzieja odbudowania jej była głównym motorem działań zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów.

Astronomia

Położenie Cybertronu jest owiane tajemnicą, najprawdopodobniej jednak była ona położona bardzo daleko od Ziemi(na co wskazuje fakt, iż tak długo poszukiwano zaginionej Wszechiskry), ale w obrębie Drogi Mlecznej. Była to planeta średniej wielkości, kilkukrotnie większa od Ziemi, lecz mniejsza od Urana czy Neptuna. Jednak po pierwszej nieudanej próbie odbudowy planety Cybertron się zmniejszył, prawdopodobnie dlatego, że podczas bitwy o Chicago nieudana próba odbudowy przyczyniła się do jeszcze większego wyniszczenia. Nie wiadomo czy miała jakieś księżyce ani wokół jakiej gwiazdy krążyła.

Jej powierzchnia była twarda i w większości metaliczna, atmosfera zaś składała się z bliżej nieokreślonej mieszaniny gazów.

Geografia

Cyb1

Krajobraz planety

Cybertron niemalże w całości zbudowany był z metalicznej materii, posiadał najprawdopodobniej płynne jądro oraz twardą, zakrzepniętą powierzchnię. Dokładny skład chemiczny planety jest nieznany, wiadomo jednak, że występowała tam zarówno woda, jak i tlen. Oczywiście, dla mechanicznych istot zamieszkujących Cybertron składniki te były były bez znaczenia.

Jego powierzchnia była w niektórych miejscach pokryta ogromnymi strukturami przypominającymi sieć sześciobocznych oczek plastra miodu, które najprawdopodobniej wybudowane zostały przez Cybertronian.

Fauna i flora

Scorponok

Scorponok - typowy przedstawiciel fauny

Większość cybertrońskich zwierząt miała wygląd podobny do bezkręgowców, zwłaszcza stawonogów. Osiągały one różne rozmiary, od kilku centymetrów do nawet kilkuset metrów, chociaż tak olbrzymie istoty były rzadkością i krążyły o nich legendy. Istniało wiele gatunków insektów, przypominających owady, pajęczaki czy skorupiaki. Inne zwierzęta zaś przypominały ptaki i ssaki.

Na planecie występowały również metalowe struktury, przypominające rośliny i posiadające zdolność transformacji niektórych swoich elementów. Nie jest do końca jasne, czy było to coś w rodzaju roślin, czy też budynki Cybertronian.

Znani przedstawiciele cybertrońskiej fauny:

Historia

Geneza

Cybertron powstał dzięki Wszechiskrze.

Początki Cybertronu

W pewnym momencie swojego istnienia, prawdopodobnie na początku Cybertron miał swojego wroga ogromnych rozmiarów - Unicrona. W końcu udało się go pokonać, nie udało się jednak go zabić. Nie wiadomo kto i w jaki sposób pokonał Unicrona. Prawdopodobnie miało to miejsce ok. 4,5 mld lat temu. Pokonany Unicron wówczas prawdopodobnie zniknął bez śladu dla Cybertronian, a o jego lokalizacji(Układ Słoneczny, 149 600 000 km od Słońca) wiedzieli najpewniej tylko Twórcy.

Niebawem Wszechiskra stworzyła pierwszych siedmiu Prime' ów. Z czasem na Cybertronie zaczęły też mieszkać inne Transformersy. Początkowo planeta stanowiła wielkie imperium, w którym panował pokój i sprawiedliwość. Z czasem jednak Megatron zaczął pragnąć władzy. Utworzył on frakcję Deceptikonów i zdradził.

Wielka Wojna i wyniszczenie

Na wskutek zdrady Megatrona na Cybertronie wybuchła wojna domowa między szlachetnymi Autobotami i bezwzględnymi Deceptikonami. Walki toczyły się niezmiernie długo. Nadzieją na zwycięstwo stała się Wszechiskra, która jednak zaginęła w otchłani kosmosu. Była ona jednym z głównych motorów działań zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów.

Dotm-ark-film-cybertron

Odlot Arki z Cybertronu

Niebawem okazało się, że Wszechiskra nie była jedyną nadzieją na zwycięstwo; drugą były technologie pozwalające transportować planety; filary Mostu Kosmicznego. W ostatnich dniach statek Autobotów, Arka wywiózł je z Cybertronu. Jego kapitan, Sentinel Prime(o którym pozostałe Autoboty nie wiedziały) zawarł sojusz z Megatronem, ale mimo to został postrzelony przez Deceptikony(które nie wiedziały o sojuszu). Dzięki temu statek przez lata dryfował po kosmosie, aż nie rozbił się na ziemskim Księżycu. Po odlocie Arki i zaginięciu Sentinela dowództwo nad Autobotami przejął Optimus Prime.

Kilka dni po przejęciu dowództwa przez Optimusa Prime' a rozegrała się decydująca bitwa o Cybertron. W jej czasie Optimus wykazał się doskonałą strategią i z całych sił starał się doprowadzić Autoboty do zwycięstwa, co jednak mu się nie udało. W zaistniałej sytuacji Autoboty musiały ewakuować. Prime postanowił, że Autoboty będą walczyć o swój dom, najpierw muszą jednak znaleźć bezpieczne schronienie przed Deceptikonami.

Próby odbudowy

200px-Dotm-cybertron-film-warping

Pierwsze pojawienie się Cybertronu w atmosferze ziemskiej w 2011 r.

Nadzieją dla Autobotów na odbudowanie Cybertronu stała się Wszechiskra. Na Ziemi Optimus musiał ją jednak zniszczyć, by nie wpadła w ręce Megatrona i by w ten sposób nie stworzył swojej armii, a ludzkość przestałaby istnieć. Jedną z prób odbudowy Cybertronu podjęli Megatron i Sentinel Prime w 2011 r.. Za pomocą zdobytych filarów Mostu Kosmicznego przetransportowali Cybertron na Ziemię i spróbowali zniewolić ludzkość, którą chcieli wykorzystać do naprawy swojej planety. Jednak dzięki Autobotom plan ten się nie powiódł. Filar sterujący zniszczono, a Cybertron został wchłonięty w kosmos, przetrwał jednak.

2

Drugie pojawienie się Cybertronu w atmosferze ziemskiej w 2017 r.

Drugą próbę odbudowy podjęła Quintessa. W tym celu wysłała łowcę nagród, Lockdowna po Optimusa Prime' a. Optimus pokonał Lockdowna i sam przyleciał do swoich stwórców na Cybertron. Tam Quintessa rzuciła na niego urok. Uznała, że trzeba zniszczyć ludzkość i Ziemię (Ziemia była Unicronem, pradawnym wrogiem Cybertronu)(Cybertron miał wchłonąć Ziemię/Unicrona) i użyć laski, jaką Transformersi w średniowieczu podarowali Merlinowi. Cybertron znów przyleciał na Ziemię. Ziemię udało się znów uratować, ale Quintessa wyssała wystarczająco dużo Energonu z Unicrona, żeby ożywić martwy świat. Pod koniec filmu Autoboty i Dragonstorm wrócili na ojczystą planetę(która była tam, gdzie Ziemia, więc nie opuścili oni Ziemi)

Ciekawostki

  • ważnym miejscem na Cybertronie była komora zapalna, skąd należało przeprowadzić operację odbudowy Cybertronu poprzez wysysanie Energonu z Unicrona.
  • na Cybertronie czas płynął prawdopodobnie inaczej niż na Ziemi.