Jellemzés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Optimus ha ember lenne valószínűleg tanár vagy orvos lenne. ahol csak teheti az érvekkel jön, és társait mindig a jó útra tereli. ő az autobotok békés és igazságos vezére. egyike a 12 primenak akit primus teremtet.Nagyon sok társát látta már meghalni. és a katonái azt hiszik őt ez nem érdekli mélyen nagyon szomorú. de ő mint vezér nem szabad hagynia hogy az érzelmei légyőzék.

2i

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Optimus államfő volt kibertronon még békeidőben. megatronal jó barátok voltak. mind a ketten vezetők voltak. optimus az igazságé, megatron meg a békéért volt felelős. amikor megatatront megváltoztatta a szikra nem akart ellene fegyvert fogni. próbálta a barátját észhez téríteni de nem sikerült. és kitört a háború. több millió éven át harcoltak reménytelenül. aztán optimusnak rá kellet jönnie hogy jobb ha a kockát tünteti el megatron elöl mint megatront a kocka elöl. de tudta ha megteszi egész kibertron megsemmisül a kocka hiánya nélkül. optimus kilőtte a kockát az űrbe és megatron utána ment és mind ketten eltűntek az űr sötétjében. ám miután a kocka a földre került optimusék követék és egy újabb háborúval kel szembe néznie ahol már nem a kibertron a tét hanem az emberek élete.

Optimus protoform és kibertroni külseje..jpg

Fegyverzet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Optimus harc során mind két kezén egy plutónium ágyú és 500 mm gépágyú van.ha megakarják ölni ő olyan tűzzáport zúdít az ellenfélre amit csak kevesen tudnak túlélni. optimus harc esetén az arcára egy fém lapot ereszt ami megvédi őt a lövegektől.Van neki két izzó fém-vas kardja és szablyája ami a csuklójából jön elő.

Optimus-prime fegyver módban.jpg
1157482910.jpg

különleges képessége[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Optimus nagyon mozgékony. különleges fém izomzatának köszönhetően ami sok drót egybe sajtolásával érhető el amik erősen kivannak feszítve. ezeket lehetetlen átvágni.

A fővezéri mátrix[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Optimus hordja a mátrixot. ami fővezérről fővezére megy. a mátrix mintha tudatos lenne és képes eldönteni hogy kihez menjen. a mátrix erős sugárzással van ellátva és ha optimust ott eltalálják akkor hatalmas sugárzás tör ki belőle ami mindent elpusztíthat.

Jármű üzemmód[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Optimusz alt. módja egy egyéni, lángnyelves, amerikai csőrös kamion. (Peterbilt 379) Különleges vésztartalékainak köszönhetően akár a 400km/órás sebbegéset is elérheti.

Optimuskamion1.jpg

== Játékfigura ==

optimusz a 2. részben röptűz páncélzattal

Fájl:Transformers Dark of the Moon Video Review

335 px