Klasszikus Optimusz robot-üzzemmód a Marvel képregényben

Klasszikus Optimusz kamion-üzzemmód a Marvel képregényben

Optimus Prime, Orion Pax, Optronix
Olasz megjelenés: Commander
Japán megjelenés:

  • Convoy - Konvoj
  • Star Convoy - Csillag Konvoj
  • G2 Convoy - G2 Konvoj
  • Battle Convoy - Harci Konvoj

Világ: Generation 1, Beast Era

Állampolgársága: Autobot
Alcsoport: Erőváltók
Rendeltetése: Autobot Fővezér , Konvoj , Legfelsőbb Parancsnok
Komponens:

Első Megjelenés:

  • Marvel Comics: Transformers (G1) 1. szám

"Minden gondolkodó lénynek joga van arra, hogy szabad legyen."

Jellemzése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha ember volna, Optimusz orvos, mérnök, tanár vagy hadvezér lenne - ám a Kibertronon ezek a szakmák nem léteznek. Így hát a tudományát arra használja, hogy magát és társait javítsa, egyre jobbá tegye. Az Autobotok között senki sem olyan erős és intelligens, mint ő. Számára minden élőlény egyformán fontos, beleértve a föld lakóit is. Optimusz lankadatlanul folytatja a harcot az összes Álca legyőzéséért.

Képességei[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Optimusz fővezér kétezer tonna felemelésére képes. Lézerágyújával halálos pontossággal eltalálja a húsz kilométer távolban elhelyezkedó célt. Antennája révén 30 kilométeren belül valamennyi Autobottal kapcsolatot tud teremteni.

Gyenge pontja[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Mivel Optimusz fővezér valójában három modulból áll, mindegyik modul a másik kettőtől függi külön-külön nem képesek muködni. Maga az Optímusz modul a legkitartóbb: túl tudja élni a másik két alkotóelem pusztulását, de ha 8t éri végzetes károsodás, a másik kettőnek is befellegzett. Optimusz másik sebezhető pontja az, hogy mindig a mások biztonságával törődik.Még gyenge pontja a nála primitív fajok védelme.

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rajzfilm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Képregény[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A kibertronon adat feldolgozóként volt beosztva, a háború elején.Sentinel fővezér halála után az Autobot tanács őt választotta ki a Mátrix hordozására. Ezelle gyütt a fővezéri cím tulajdonosának.

Játékfigura[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Átfestve megjelent, mint Ultra Magnus (G1), Szuper Ginrai, Ostor (RID), Thunder Clash, valamint Optimusz Fővezér (G2), Konvoj, Nukleon Küldetés Konvoj, Újrafelhasználva megjelent, mint God Ginrai.

Klasszikus Optimusz a Dream Wave által

Erőmester Optimusz a Dream Wave által

Eltérések[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Optimusz Fővezér névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Optimusz Fővezér (egyértelműsítő).
Konvoj névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Konvoj (egyértelműsítő).
Fővezér névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Fővezér (egyértelműsítő).
Optimusz névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Optimusz (egyértelműsítő).

ko

Külső hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]