Megatron névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Megatron (egyértelműsítő).

Megatron robot-üzemmódja a Marvel képregényben

Megatron pisztoly-üzemmódja a Marvel képregényben

Megatron robot- és pisztoly-üzemmódja a Dream Wave által

Megatron, Galvatron

Világ: Generation 1

Állampolgársága: Álca
Rendeltetése: Az Álcák vezére, A Pusztítás Császára
Első Megjelenés:

  • Transformers - 1. szám (Marvel)

"Minden csak ágyútöltelék."

Jellemzése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Szeretet, részvét, irgalom: ezek a szavak nem szerepelnek Megatron szótárában.

Brutális ereje, katonai ravaszsága, kérlelhetetlen vadsága révén emelkedett az Álcák vezérévé. A Kibertronon még az Autobotok elleni hadműveletek vezérkari főnöke volt, s kiérdemelte a "hulladékgyártó" kétes hangzású címet. Féltek tőle. Tisztelték. Az a tény, hogy kénytelen volt a Földre jönni, még vadabbá, még elszántabbá tette.

Leghőbb vágya, hogy visszatérjen Kibertronra, s ott az Autobotoknak még az írmagját is kiirtsa. Most meg kell elégednie a vele együtt a Földön ragadt Autobotokkal, ám tervei közt más is szerepel. Megatron tisztában van azzal, hogy a Föld bővelkedik fémben, és hatalmas üzemanyagtartalékai vannak; Álcatársai segítségével ezek megszerzését tűzte ki célul. Másik nagyszabású tervét olyannyira titokban tartja, hogy még Álcatársai sem gyanítják.

Megatron az egész emberi fajt az uralma alá akarja hajtani. Jelmondata alól senki és semmi sem kivétel.

Képességei[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Megatron hihetetlenül erős és eszes, Optimusz Fővezér (G1) méltó ellenfele. Fúziós ágyúja képes bármely apró anyagszemcsét pusztító nukleáris energiává alakítani. Az ágyú 20 km távolságra hord, s egy kisebb várost tud a földdel egyenlővé tenni. Belső áramkörei segítségével Megatron képes az ágyút a hipertéren át összekötni egy "fekete lyukkal", ahonnan "antianyagot" gyűjt, majd energiává alakítja. Ennek ereje óriási, ám az eljárás szörnyen igénybe veszi Megatron erejét.

Gyenge pontja[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Szinte hihetetlen, de Megatronnak egyszerűen nincsenek gyenge pontjai.

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rajzfilm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Képregény[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egykori bányász.Míg egy napon az Autobot tanácsnak köszönhetően elkezdődtek a bányák automatizálásai ezalól Megatron bányája sem volt kivétel.Ekkor azonban Megatron elméje elborult s ekkor került sor először arra hogy egy Alakváltó társa életét elvegye.Ezt követően törvényenkívüliként élte életét titkos gladiátor harcokat szervezett (természetesen a bajnok ő volt)ezekből a törvényen kívüliekből lettek később az álcák.

Játékfigura[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Átfestve megjelent, mint Fekete Megatron, és Megaplex.

Érdekességek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Külső hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Galvatron