Űrdongó névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Űrdongó (egyértelműsítő).

Űrdongó in Marvel Comics.jpg
Bumblebee.jpg
Goldbug.jpg
Bumblebee2.jpg
Bumblebee3.jpg

Bumblebee

Világ: Generation 1

Állampolgársága: Autobot
Alcsoport: Színlelő
Rendeltetése: Kémkedés
Első Megjelenés: -

"Kicsi a bors, de erős."

Jellemzése:[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Űrdongó az Autobotok kisöccse. Pici, mohó és gyakran csipkelődő társaival. Ennek ellenére nyilvánvalóan bálványozza a nagyobb robotokat, különösen Optimust és Portyázót. Hírvivőként sok hasznát veszik, s ártalmatlannak látszó külseje miatt felderítőként azok a veszélyes zónák is bejárhatók számára, ahová más járművek nem merészkednének. Viszonylag kis termetének köszönhetően ha szükséges, olyan útvonalakat is használhat, amelyek mások számára járhatatlanok. Mivel állandóan bizonyítani akar társai előtt, gyakran túlságosan veszélyes helyzetekbe sodorja magát.

Képességei:[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Még a leghatékonyabb Autobotokhoz képest is 18-szor nagyobb hatásfokkal képes kihasználni üzemanyagkészletét, s emiatt Űrdongót gyakran segélyforrásnak is nevezik. Neki van a legélesebb látása az Autobotok között: tiszta időben akár 80 km távolságból is képes észlelni egy 10-szer 10 cm-es tárgyat. Rendkívüli alkalmazkodó képességének köszönhetően munkája egyedülállóan fontos víz alatti felderítésnél és mentő akcióknál.

Gyenge pontja:[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Űrdongó a leggyengébb fizikumú, a legsérülékenyebb Autobot, s ezt hajlamos inkább elkendőzni, mintsem tudomást venni róla.

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rajzfilm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Képregény[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Játékfigura[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Érdekességek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Űrdongó egy nagy csata után, mikor is súlyos sebeket kapott és egyetlen megoldás az átalakítás volt, aranybogár néven lett ismert (legalsó kép).

Külső hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]