FANDOM

Autobot Sideswipe

Sideswipe on yksi Autoboteista. Hasbron luoma hahmo esiintyi ensimmäisen kerran vuonna 1984 The Transformers -animaatiosarjassa.

The Transformers Muokkaa

Sideswipe ja hänen kaksoisveljensä Sunstreaker kuuluivat Arkin miehistöön, kun tämä teki pakkolaskun Maahan. Sideswipen ja Sunstreakerin robottikehot ovat erilaiset, mutta heillä on molemmilla samanlaiset ajoneuvomuodot.

Transformers Armada Muokkaa

Sideswipe on nuori Autobotti, joka ihaili kovasti Blurria ja myöhemmin myös Hot Shotia, koska tämä pelasti hänet Wheeljackin ansasta. Sideswipe alkoi sitä myötä myös kutsua Hot Shotia 'veljekseen'.

Elokuvasarja Muokkaa

Transformers Kaatuneiden kosto Muokkaa

Transformers: Kaatuneiden kostossa Sideswipe on taistelemiseen syntynyt Autobotti. Hän käyttää asenaan kahta Cybertranium-miekkaa ja niskaan asennettua konekivääriä. Sideswipe muuntautuu vuoden 2009 Chevrolet Corvette Stingray -konseptiautoksi.

Revenge of the Fallen -videopeli Muokkaa

Sideswipe on saatavilla pelihahmoksi Transformers Revenge of the Fallen -pelin Xbox 360- ja PlayStation 3-versioille erään ladattavan lisäsisällön kautta. Sideswipe käyttää pulssipistooleja ja läheisyysmiinoja. Erikoiskykynä hänellä on teräisku, kybertraniummiekoilla tehtävä isku, joka aiheuttaa suurta vahinkoa.

Transformers Kuun pimeä puoli Muokkaa

Sideswipe muuntautuukin elokuvassa Transformers Kuun pimeä puoli Corvette Stingrayn Convertible-versioksi. Hän on myös ainoa, jolla ei ollut samaa ääninäyttelijää kuin edellisissä elokuvissa.

Aligned-jatkumo Muokkaa

Transformers War for Cybertron Muokkaa

Videopelissä Transformers War for Cybertron Sideswipe on Optimus Primen ja Bumblebeen pelattava hahmo Autobottikamppanjan toisessa tasossa, jossa he soluttautuvat Decepticonien tukikohtaan, Kaoniin, vapauttaakseen vangitun Zeta Primen.

Transformers Robots in Disguise Muokkaa

Sideswipe esiintyy yhtenä Autobottipäähenkilöistä vuoden 2015 sarjassa Transformers Robots in Disguise, joka on jatkoa Transformers Primelle.

Sideswipe oli alun perin sääntöjä rikkova nuori Autobotti, jonka kanssa katuja partioivat Bumblebee ja Strongarm joutuivat usein hankaluuksiin. Kun Bumblebee lähti Maahan Optimus Primelta tulleen näyn kautta, Sideswipe ja Strongarm tulivat mukaan vasten tämän tahtoa. He päätyivät tekemään yhteistyötä vanginvartija Fixitin sekä entisen vangin, Grimlockin, kanssa pysäyttääkseen pakkolaskun tehneestä Alchemor-aluksesta paenneet Decepticon-vangit.

Transformers Rescue Bots Muokkaa

Sideswipe esiintyi Transformers Rescue Bots -sarjan yhdessä neljännen kauden jaksossa, jossa hän yritti vangita Cyclone Mini-Conin nimeltä Bounce. Hän sai siinä apua Rescue Boteilta.

Kuvagalleria Muokkaa